Klachtenregeling – Huisartsenpraktijk de Greiden – Heerenveen

Welkom op de website van huisartsenpraktijk de Greiden

 

De praktijk is op werkdagen geopend van 08.00 uur tot 17.00 uur.
Voor het maken van een afspraak kunt u bellen tussen 8:00 uur - 10:30 uur.
Voor het opvragen van uitslagen en overige vragen kunt u bellen tussen 11:00 uur -12:30 uur.
Vanaf 13:30 uur is de assistente alleen telefonisch bereikbaar uitsluitend voor spoed of voor dringende zaken die niet tot de volgende werkdag kunnen wachten.

Praktijk nieuws:
Mirjam Hamstra is SOH (spreekuur ondersteuner huisarts). Zij ondersteunt de huisarts door consulten over te nemen waarvoor zij bevoegd is.

Brechtsje Koopmans-Bakker en Renate Verboom volgen de opleiding SOH, het kan zijn dat een van hen met de huisarts mee kijkt tijdens het consult.

Jetske de Wolff is onlangs bevallen van een prachtige dochter, moeder en dochter maken het erg goed.
Naomi Hooijer vervangt Jetske tijdens haar zwangerschapsverlof.

Mededeling:
Wij zijn op dit moment niet geopend voor nieuwe patiënten. Sinds 1 februari 2024 is er in Heerenveen een nieuwe huisartsenpraktijk geopend, Huisartsenpraktijk Feanstate. Nieuwe inwoners van Heerenveen of mensen zonder huisarts kunnen zich inschrijven bij deze praktijk.
https://www.huisartsenpraktijkfeanstate.nl/

Bloedprikken:

Wanneer u moet bloedprikken in het laboratorium heeft u geen formulier meer nodig. De aanvraag wordt door ons digitaal doorgestuurd. Voor het maken van een afspraak kunt u terecht op www.certe.nl of bellen met telefoonnummer: 088-2371000.

Klachtenregeling

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts

Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.